lørdag den 22. maj 2021

Om forfatterskab, genbrugslamper og coronapas

Jeg springer hermed ud.

Nej. 

Ikke på DEN måde, Dummkopf 😂 

For det gjorde jeg jo for mere end ti år siden. Hvor jeg åbent erklærede, at jeg finder kvinder LANGT mere pirrende end mænd, nammenam 😉 

Det, jeg i stedet mener, er, at jeg hermed springer ud her i cyberspace. Som ... forfatter!

Jeps. 

Jeg har sgu skrevet kontrakt med et forlag, folkens! 👍💃

Well, well. Nu har jeg selvfølgelig i mange år (inden jeg blev lærer) arbejdet med litteratur. Som oversætter. Og derfor står mit navn også i pænt mange bøger.

Men "I" er ikke det samme som "PÅ".

"I" betyder, at man skal kigge efter i kolofonen eller eventuelt på en af de første sider for at finde mig. Og "I" betyder, at jeg blot har skullet kopiere det, der stod i originalteksten, til et andet sprog. For eksempel dansk 😉 

Dermed var jeg forholdsvis bundet. På min kreativitet.

Jeg kunne således ikke lige peppe et fredspromoverende værk af Dalai Lama op med et hurtigt lille sexmord, selv om jeg skulle have lyst 👿

"PÅ" betyder derimod større beføjelser. Det betyder også, at man til næste år vil kunne finde mig på ... FUCKING FORSIDEN!

Arbejdet er for længst gået i gang, og ved siden af mit almindelige fuldtidsjob som lærer har jeg altså landet mig endnu en aktivitet, som beslaglægger en del af min tid. Og som går ud på at skrive manus og holde møder med forlagsredaktøren og min medforfatter. 

Men spændende er det, og jeg kommer i FLOW! Og heldigvis for det. For det er uden honorar.

Yes. Du læste rigtigt. Min aflønning består af royalties only. Så indtil videre har arbejdet så at sige båret lønnen i sig selv 😂

Til gengæld er jeg ret beæret over, at jeg har fået opgaven. 

For jeg er nemlig blevet FUCKING HEADHUNTET! Woop, woop 💃💃💃 

Af et stort lærebogsforlag. Til at lave et nyt bogsystem. Til engelskundervisningen i grundskolen. 

Jeg må jo være nogenlunde god til det, jeg gør 😊

Nå, men jeg har også fået nye lamper. 

Eller VI har fået nye lamper. Min skønne, uforlignelige Anne-Mette og jeg. 

Vi er jo ved at lave MIT hus om til VORES hjem, efter at englebassen er flyttet ind. Kvinden i mit liv skulle jo helst kunne få øje på sig selv her i forstadsvillaen, der ligger i udskældte Randers og ikke i sofistikerede Aarhus, som hun kommer fra.

Og det er PISSEhyggeligt sådan at finde ting sammen. 

I går var vi således en tur i Blå Kors-butikken ved Hobro. Og fandt de FEDESTE lamper. Som kommer til at hænge over spisebordet. Når vi altså lige har været en tur på Youtube og undersøgt, hvordan fanden man egentlig hænger den slags motherfuckere op.

De kan også anvendes til andre formål end blot at hænge over et bord 😉😂 De kan for eksempel tages på hovedet, inden man laver videoopkald til venner og familiemedlemmer fredag aften i småberuset tilstand 😏


Nu spekulerer du nok som en GAL over, hvorfor fanden vi mon var i Hobro i går. Ja, det gør du selvfølgelig.

Og jeg kan helt kort sige, at det var for at blive vaccineret. Jeg var nemlig blevet indkaldt til første stik, woop, woop 💃💃💃 Og første ledige tid var altså i en sportshal i Hobro.

Det betyder også, at jeg har fået CORONAPAS 🎆🎇🎆 Nå ja, skidtet gælder først om 13 dage, men bare tanken om, at jeg snart kan slippe for at få jakket en pind i snudeskaftet to gange om ugen, får mig til at danse lambada.

Og nærlæser man sådan et coronapas, må man konstatere, at myndighederne virkelig excellerer i tydelighed, når de skal forklare ting. Som for eksempel betydningen af ordet "VACCINERET".

For det betyder åbenbart ...

... "vaccineret": 

Breaking news, haha 😂

Og godt, de ikke underviser i folkeskolen.

Ikke mere nu. Jeg skal lave moules frites til min lækkermås af en kæreste. Det er det mest sensuelle måltid, jeg er i stand til at kreere (muslinger ligner jo små minifjammier, høhø), og det ender nok med sex senere i aften. Nice! 😉

💜💜💜



Ingen kommentarer:

Send en kommentar