lørdag den 28. marts 2020

Nå ja, jeg glemte at fortælle ...

I går skrev jeg et coronaindlæg

Fordi jeg tænkte, at mine læsere nok har brug for at læse lidt om pandemien, da de formentlig ellers næsten ingen input får om det tema 😂

Men jeg glemte at fortælle noget.

Hvis du har læst indlægget, husker du måske M? Eller Barn 4, om du vil. Eller Yngstedatteren.

Jeg skrev blandt andet, at hun tæppebomber mig med alle mulige lortespørgsmål om randmoræner og kinetisk energi og analyser af olddanske tekster, fordi hun går i 9. klasse og modtager fjernundervisning, så hun kun vanskeligt kan spørge sine lærere om noget fagligt. 

Og at hun derfor nu har spottet, præcis HVOR lidt hendes mor ved om ... øh ... næsten alt 😂

Nå, men der var noget, jeg glemte at berette om i forhold til M.

Hun har nemlig fået coronakrisen at mærke på en ganske særlig måde. Og hør nu lige, hvor cool hun er 😎:

M fik en operation hos tandlægen om formiddagen onsdag den 11. marts. 

Det var som bekendt også den dag, statsministeren tonede frem på temmelig mange tv-skærme og lukkede store dele af Danmark.

I forbindelse med Ms operation blev barnet syet. Og stingene skulle fjernes hos tandlægen efter en uge.

Altså 18. marts. 

I princippet piece of cake og ren rutine.

But guess what: yes.

Tandlægen havde jo for helvede ikke åbent 18. marts! For statsministeren havde LUKKET KLINIKKEN. 

Så der tikkede en sms ind på Muttis mobil, hvori der stod, at Ms tid var aflyst. Forståeligt nok. Og under normale omstændigheder også til at leve med. 

Bortset fra. At disse omstændigheder fucking ikke var normale!

For barnet rendte jo rundt i et uafsluttet operationsforløb. Med sting i munden. Som nu ikke kunne fjernes.

Pis.

Nu ved Mutti jo lidt så meget om tandoperationer og fjernelse af sting, som hun ved om randmoræner. Så jeg forestillede mig omgående, at den der lortetråd nok ville vokse fast i tandkødet på barnet og medføre betændelse og råddenskab.

So what to do? What to fucking DO?!

Nu hører det imidlertid med til historien, at Barn 4 er en umanerlig selvstændig og handlekraftig ung dame. Og mens Mutti gik hændervridende og rådløs rundt, tog barnet således selv affære.

Hun fjernede sine sting. Med en pincet og en nyskoldet neglesaks.



So there you have it: Hun ER fandme cool, det barn 😎😎😎

Ikke mere nu. Hav en fortsat velsignet dag derude i coronaland 💜




Ingen kommentarer:

Send en kommentar