onsdag den 20. december 2017

Om en uge

... og det tilmed ikke en HVILKEN som helst uge.

Nope.

Det er for eksempel den sidste arbejdsuge i 2017, wuhuuu 👍💃

Hvis du læste med i sidste uge, ved du, at jeg fik lov at lege juledame, da 7A fik ødelagt deres pakkekalender, og jeg af chefen fik lov at købe nye pakker.

Denne uge har også været feelgood.

Blandt andet fordi jeg har modtaget dette:



Og ... øh ... dette:



Hver elev i klassen har skrevet en bette ting om mig. 

Og hvad kan jeg sige, andet end at det sgudda nok kan skabe en vis julehygge i mit bankende lærerhjerte (og en varm glæde over, at det ikke er MIG, der har undervist englebasserne i dansk retskrivning, haha).

Samtidig spotter jeg i teksten enkelte vidnesbyrd om, at jeg stadig lever op til mit ry som stand-up-comedy-singer-dancer-sproglærer. Mission accomplished altså 😉

Nå, men bortset fra det, så slæber dagene sig op til en ferie altså afsted som en ond rodbehandling ved tandlægen. 

Til gengæld er målet nu langt om længe ved at være nået.

Således at jeg i morgen vil lade mig forkæle med lækker morgenmad i klassen. Dernæst hygge hele formiddagen. OG slutte kalenderarbejdsåret af med kirkegang.

For på vores skole har vi nemlig IKKE givet køb på gode danske traditioner af et misforstået hensyn til vores elever af anden etnisk herkomst. Som man har visse andre steder. Som for eksempel i Græsted, tsk, tsk.

Er dog spændt på, om Gud mon smækker kirkedørene i for næsen af mig eller måske slår mig i gulvet med en salmebog. 

For 2017 blev jo det år, hvor jeg forlod den der religiøse forening, som jeg aldrig har bedt om optagelse i, men som jeg til gengæld i mange år har været medfinansierer af, til trods for at foreningen er SÅ loaded, at der formentlig ikke findes en eneste sognegård i det hele danske land, hvor man ikke har svært ved at sparke sig frem for designermøbler.

Der frådses faktisk i en grad, så jeg har set kirkerum overhængt med gigantiske PH-koglelamper til den beskedne sum af 80.000 kroner pr. stk. Gad vide, hvorfor man ikke kan dyrke sin gud i skæret fra en IKEA-lampe?

Nå, men jeg tror, jeg vil slutte nu. Skal have stegt en dejlig julemedister. Tænker at lave stuvet spinat til.

Nammenam og vi høres ved 😊

Ingen kommentarer:

Send en kommentar