mandag den 22. maj 2017

Det kan jeg dælme også i dag

Mærke, at jeg lever altså. Ligesom jeg skrev i forgårs.

Bare på en lidt anden måde altså.

Det havde ellers været en udmærket weekend. Kickstartet af et rigtig dejligt vejr. 

Når vi danskere vejrmæssigt nærmest holder november i 11 måneder ud af 12, forstår vi virkelig at få maks. ud af solen, når det ellers passer den at dukke op.

Og det gjorde den i fredags, woop, woop!

Derfor grillmad, nammenam.

Fucking ELSKER grillmad. Selv om der somme tider dukker en skinhellig kostapostel op i medierne og fortæller, hvor usundt det er. Ham er jeg heldigvis blevet god til at ignorere. Han skal fandme ikke komme her og pille skønheden ud af MIN grillmedister.

Nå, men jeg griller selvfølgelig også andet end pølser. En af mine favoritter er ...

... (larmende fanfare)

... agurk.

Nå, det var lidt af et antiklimaks, hva'.

For agurk er trods formen nok en af de mest usexede grønsager, der findes. 

Og det siger jeg ikke kun, fordi jeg er lesbisk, men også fordi den ikke smager af noget. Kønsløs i en meget høj potens.

Indtil man altså griller den, nammenammeNAM!

Jeg ved ikke præcis hvorfor, men måske er det noget med, at vandet i den grønne motherfucker tager umanerlig godt imod grillsmagen. I hvert fald på en kulgrill. (For i kampen mellem kul og gas er jeg klart på kul. Gas er for svagpissere, der tænder deres grill med en fimset knap og ikke værdsætter rigtig grillsmag.)

Prøv det selv: Du skærer bare agurken i skiver på langs, pensler den med lidt olie, krydrer den med salt og peber, eller hvad du ellers kan lide, og smækker den på risten. Piece of cake (eller "cuke" måske, høhø).

Lørdag forkælede jeg mig selv med en tur til Århus midtby. 

Var ellers lige ved at droppe tanken, for jeg regnede med, at der ville være alt for pissemange mennesker derinde. Der var jo Classic Race i weekenden, og da et eller andet udvalg, formentlig i et anfald af momentan galskab, har besluttet, at dette racerløb absolut skal finde sted inde i en stor by, hvor det generer flest mulige, antog jeg, at det ville være et nummer for crowded til min smag derinde.

Trodsede alligevel mine bange anelser og havde faktisk en fin tur op og ned ad Strøget. Hvor jeg blandet andet løb af med et af disse produkter fra Søstrene Grene (er stor tilhænger af disse søstre og deres prisniveau):



Fint, ikke? Og nydeligt retro. For 169,- Nice :-)

Lørdag aften fortsatte i samme fine stil: grillmad igen. Denne gang burgere. Og begejstringen ville ingen ende tage.

Dernæst snolder og Vikings på HBO indtil sengetid.

Nød således weekenden i fulde drag. Lige indtil søndag morgen. Så nød jeg den ikke mere.

Det var bare en ganske lille bevægelse. Hverken dumdristig eller noget. Og da slet ikke i forhold til min fodbolddyst med 8. klasse to dage før.

Bukkede mig faktisk bare ned for at samle en skraldepose op og bære den ud til affaldscontaineren. Sådan en helt almindelig hverdagsting altså.

Og derfor er jeg så sygemeldt i dag.

Damn, en fucking lorteryg, jeg render rundt med!

Men i det mindste kan jeg mærke ... jeps ... at jeg lever ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar