tirsdag den 24. maj 2016

Øh ...

... har jeg mon stadig læsere derude?

I hope so.

Men jeg bebrejder dig ikke, hvis du tænker, at den storbandende tranlampe af en lebbe-slash-sproglærerinde-slash-mortilmange kan rende dig i rynketråden.

For jeg har satanedme ikke været særlig langt fremme på blogvognen i den senere tid.

Jeg har i stedet indrettet min udestue med smukke kurvemøbler, så jeg måske i år kan få fornøjelse af den. OG rengjort og tilplantet mit drivhus. OG forberedt afgangsprøver på 9. årgang. OG passet mit kor. OG ladet mig genvælge til bestyrelsen på rotternes skole. OG ... øh ... så meget andet.

Sådan ordinary life-agtigt altså.

Jeg har også tilbragt weekenden i Udkantsdanmark, nærmere betegnet København (kig selv på et kort), hvor jeg besøgte Store Søn.

Fruen har således for første gang i sit midaldrende liv overnattet på kollegium. Fra fredag til lørdag.

Så kan den sgu vinges af.

Bum.

Better late than never.

Forventede dog trange forhold og fælleskøkken, og havde derfor valgt at booke værelse på hotel i Herlev fra lørdag til søndag.

Ingen grund til at overdrive, you know ;-)

Og det blev en henrivende weekend!

Store søn, som stadig efter eget udsagn kan blive lidt morsyg fra tid til anden, var MEgaglad for at se mig. Og vise mig rundt. Og invitere på indisk restaurant. På mors regning.

Han var også glad for at have fået lejlighed til at gøre sit værelse rent og smide de madvarer ud, som den sidste lejer havde efterladt i køleskabet ...

... FOR FUCKING TRE MÅNEDER SIDEN.

Lørdag formiddag stod den på vandretur rundt om Bagsværd Sø. Og ... jeg må sige ... big surprise!

BIG surprise!

Som den bonderøv, jeg er, har jeg gået rundt i snart et halvt århundrede og troet, at København er fucking stenbro. Ned til mindste kvadratcentimeter.

Småkriminel, menneskefjendsk stenbro tilmed.

Men hey! Det er sgudda helt grønt derude i det København, hvor sønnike bor. Øh ... som også hedder Kgs. Lyngby. Søer og dyrehaver og alting. Fedt!

Bor du på de kanter, siger du måske nu, at Kgs. Lyngby IKKE er København. 

Men så har du ikke spurgt en jyde. For en jyde er fucking hele Sjælland altså København. Lige fra man kører af færgen.

Og nu slutter mit indlæg.

Lidt brat måske. Men det er mit privilegium som blogejer.

Barn 4 vil gerne se et afsnit af Teen Wolf på Netflix sammen med Mutti lige nu, og historien om københavnerturen er langt fra slut.

Så fortsættelse følger ;-)

Stay tuned.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar