onsdag den 19. august 2015

Lidt om svensken

Har lige læst Jyllands-Postens leder fra i går.

Og kan da kun bekræfte over for mig selv, at de er småskøre på den anden side af sundet. Tænk en gang, at det ikke må hedde sig, at der er indvandrerproblemer.

Tsk, tsk.

Og at beige plaster skulle være udtryk for racisme.

Og at de har fundet det nødvendigt at ændre 4.000 såkaldt krænkende fuglenavne. Og dermed også navnene på alle de veje, der var opkaldt efter disse krænkende fugle.
 
Hvad er der nu i vejen med sigøjnerfuglen måske?

Jeg tænker sgudda ikke negative tanker om sigøjnere, bare fordi der er en fugl, der hedder sådan. Hvis jeg tænker negative tanker om sigøjnere, så er det, fordi en række storkriminelle af slagsen som for eksempel Levakovic-familien får mig til at tænke sådan.

Jeg gentager: Det er fandme da ikke på grund af fuglen.

Skulle jeg så råbe op, fordi der i Danmark er en fisk, der hedder en regnbueørred? Og mene, at det er et udtryk for homofobi?

Eller hvad med hvidhajen? Uhada, jeg føler mig oprørt.

Eller hvad der er endnu værre:

GRAND DANOIS!!!

Det er jo en hund, for helvede. Som de vælger at kalde noget med "dansker"!

Til gengæld er vi jo heller ikke selv for gode af os, når vi kalder wienerbrød for ... øh ... wienerbrød.

Det hedder til gengæld "Danish" henne i USA. Så kan vi måske lære det.

Nå, men nu er jeg vist ved at komme lovlig langt ud ad en useriøs tangent.

Min pointe er vist bare, at hvis man ikke kan tåle den slags, så er man i min optik heller ikke selv for tolerant.

Bum.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar