søndag den 1. februar 2015

Rapport fra Sydafrika

Så fik jeg pludret lidt med Store Søn i Sydafrika. I går aftes. Over Skype :-D

Der er ingen netforbindelse hos den familie, hvor han bor, men i weekenderne tager han og nogle venner ind til Cape Town og overnatter på et hostel. Med wifi!

Forbindelsen var tilmed så god, at vi kunne slå kameraerne til.

Skønt at se sønnike :-) Men tænker, at fornøjelsen mest var på min side. For jeg var fannerme ikke noget kønt syn.

Er jo alene hjemme og kom derfor slet ikke ud af nattøjet i går. Sad altså her ved køkkenbordet uden makeup og iført lyserød pyjamas, badekåbe og morgenhår og videotransmitterede til sønnike og vennerne i Sydafrika. Godt, at kameraet ikke også kan opfange duftsignaler, tænker jeg.

Nå, men han kunne altså berette, at han i nærmeste fremtid vil foretage et spring fra den højeste bungee-bro i verden OG dykke med hvidhajer OG skydive.

Shit. 

Jeg tænkte, om han mon ikke hellere ville rejse hjem til mor i forstadsvillaen. Så kunne jeg stege koteletter til ham.

Tror dog ikke, han falder for mit tilbud.

Nå, men sønnike kunne også fortælle, at han var blevet lagt an på af en fedklam, halvgammel mand, mens han havde trænet fitness i bar overkrop sammen med nogle af de andre hjælpearbejdere på stedet.

Argh! 

Selv om han forsøgte at lyde cool, kunne jeg høre på ham, at han var blevet forskrækket. (Mutti er ikke så nem at narre.) 

Store Søn har indtil nu ført en tryg og beskyttet tilværelse uden grund til at være ret meget på vagt over for andre.

Men han er en høj og slank og veltrænet fyr med et rart og tiltalende udseende, så det er måske ikke så mærkeligt, at han kan tiltrække sådan en mand.

Håber, at han hurtigt får det rystet af sig, men glæder mig samtidig lidt over den læring om mennesker, han har fået ud af det. Det er sundt nok med en vis skepsis, når man er på egen hånd langt hjemmefra.

Han kunne i øvrigt berette, at Sydafrika overraskende nok har en af de mest liberale homolovgivninger i verden. Allerede i 1994 vedtog man en lov, der forbyder enhver diskrimination ud fra seksuel orientering.

Det lød jo godt i mors ører, da det i almindelighed vist ikke er let at være homo i de afrikanske lande. 

Så bravo, Sydafrika!

Men da jeg efter vores samtale forskede lidt i temaet, fandt jeg desværre ud af, at loven i praksis ikke rigtig bliver brugt. Der er masser af hatecrimes og mord på homoseksuelle, som aldrig bliver opklaret. 

Og så er vi jo lige vidt.

Nå, men med henvisning til omtalen af duftsignaler ovenfor i indlægget, så tror jeg, at jeg vil forskønne kvarteret lidt og liste min nøgne kvindekrop ind under bruseren.

Hav en fortsat forrygende søndag, folkens!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar