mandag den 22. december 2014

Ikke for sarte sjæle

Så er jeg her igen. På din skærm. 

Hehe :-)

Jeg har ellers været mere fraværende, end jeg plejer. Tror, det er, fordi det har været svært at finde alenetid på det seneste, og det er jo nødvendigt, når ingen må vide, at jeg skriver her.

Forklaring: Barn 4 har været syg og hjemme fra skole i de sidste to uger. Så mange dagtimer er gået med pendling mellem køkken og sofa med te, toast, snolder, frugt, krammere, penicillin, hostesaft og smertestillende piller.

Og nætterne er gået med selskab i min dobbeltseng. Ikke af Ladyen, men af et stk. storhostende, småklynkende, feberhed og om sin egen akse-roterende rotte.

Shit.

Derudover har jeg naturligvis taget mig af alle mine englebasser i skolen, som i hele den seneste uge har været en flok svært motiverbare beasty boys and girls. Big time ferietrængende, tænker jeg.

Men nu har jeg fred for dem. Som det dovne svin af en folkeskolelærer, jeg er, har jeg i år 16 fortryllende dages juleferie, og ikke et sekund skal bruges på arbejde.

Øh ... bortset lige fra nu altså, hvor jeg vil se tilbage på arbejdsåret, der gik (det er så trendy med årskavalkader i denne tid):

Og min årskavalkade må nødvendigvis omfatte spørgsmål og kommentarer serveret uindpakket af elever i 2014:

"Er det rigtigt, at du er lebbe?"

"Hvad hedder hun?"

"Hvad laver hun?"

"Hvor gammel er hun?"

"Det er ikke sådan noget Anne Linnet-noget, vel?"

"Hvor har I mødt hinanden?"

"Skal I giftes?"

"Hvis I skal giftes, skal I så begge to have kjole på?"

"Hvornår opdagede du, at du er lebbe?"

"Hvorfor bor I ikke sammen?"

"Homoseksualitet er et valg." (Kommer som regel fra medlemmer af Jehovas Vidner.)

"Hvad synes du om Putin?"

"Fucking homo!"

"Det er ikke personligt ment, når vi siger 'fucking homo'."

Hold nu op for nogle åbenhjertige mennesker, jeg møder i min hverdag, haha.

Og gad vide, om mine heteroseksuelle kolleger er genstand for samme interesse? ("Fucking hetero"?) I think not.

Derudover kan jeg melde, at 8. klasse i år er nøjagtig lige så sexfikseret som 8. klasser op i gennem historien formentlig har været det.

På væggen i et af deres lokaler kan man således møde denne elegante udsmykning:





Og med den kulturelle oplevelse vil jeg ønske alle en fantastisk glædelig jul!

Min bliver i år af den romantiske slags: Jeg skal være hos min Lady i rigtig mange dage.

Whoop, whoop!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar