onsdag den 13. maj 2020

Om at gøre det selv

I går skrev jeg et blogindlæg.

Og ja, jeg ved godt, at det i sig selv er noget ganske særligt, fordi jeg egentlig ikke får skrevet så vældig meget her på Dropsene, da jeg jo for tiden arbejder hjemme og, komplet irrationelt, føler, at jeg skal arbejde, hver eneste fucking gang jeg sætter mig til computeren. 

Men NU slutter det.

I morgen er jeg kaldt på job rent fysisk. Fordi mit team og jeg skal aftale og planlægge, hvad vi stiller op med englebasserne på 9. årgang, når de på mandag får lov at vende tilbage til skolen.

Dermed får jeg sikkert også produceret flere blogindlæg 😉

Nå, men det var en lang og fuldkommen formålsløs indledning til det, jeg egentlig vil fortælle.

I mit indlæg i går skrev jeg, at jeg har et noget anspændt forhold til haver. Hvorfor det naturligvis giver supergod mening, at jeg ejer sådan en motherfucker på 1.000 kvadratmeter.

Eller ... øh ... HAVER som begreb har jeg sådan set ikke noget imod. 

Det er da skønt at sidde derude og være lækker, mens solen skinner, og man foretager sig noget nyttigt som for eksempel at trykke en halv liter yndlingsøl i dunken:


Men haveARBEJDE? Fuck for en tortur 😱😱😱

Jeg vil næsten hellere have ild i håret end ligge med røven i vejret og grave tidsler op af min plæne. Eller skvalderkål. Eller mælkebøtter. Eller klippe 300 meter hæk.

Havearbejde er kun tilnærmelsesvis en nydelse, når jeg kan nøjes med at trippe omkring og nippe et par skud af en tomatplante nu og da.

Og jeg har længe haft lyst til at kaste en fatwa over mine udendørsarealer i almindelighed og min lorteindkørsel i særdeleshed.

Den ser således ud:


Helt ærligt!

Hvad fanden er idéen med at lægge sådan nogle krøllede sten?!

Hvis jeg hader havearbejde, så DOBBELTHADER jeg at fjerne ukrudt mellem disse grimme, misfostre i min indkørsel. 

Selv om det naturligvis er en formildende omstændighed, at jeg kun har FUCKING 100 KVADRATMETER af lortet.

Det tager cirka en uge at kradse uønsket, invasiv vegetation væk fra den ene ende af min indkørsel til den anden. 

Og efter den uge gæt så hvad:

Så kan jeg BEGYNDE FORFRA i den første ende. Lucky me 💃💃💃

Forleden dag kom jeg til at kigge på min bankkonto. Der stod 100.000.

Og DET er der sgu ikke meget spas ved. Det er jo ikke, fordi man får renter i banken. I hvert fald ikke nogen, der kan bruges til noget.

Så jeg tænkte, at jeg i grunden godt kunne bruge en ny indkørsel. Med nogle MEGET store og ligekantede fliser.

Jeg havde nok regnet med, at sådan en skiderik ville løbe op i en 30-40.000. Og det er mange penge. Men det ville jeg godt betale for dermed at give mig selv en forløsning fra det grønne lort derude.

Så jeg kontaktede et par firmaer og fik et par priser. Som var bemærkelsesværdigt ens:

62.000.

Øh ... 

Læste jeg mon forkert?

Havde jeg mon overset, at det var 1. april?

Eller havde jeg opgivet 100 kvadratmeter FOR MEGET i min forespørgsel?

Men næh. Den var sgu god nok.

Der stod TOOGTRESTUSIND for en flisebelægning på 100 kvadratmeter. Og I kid you not.

😂😂😂

Det er det eneste ved den historie, der er bare en anelse morsomt.

Så nu skal jeg have nogle flotte granitskærver oven på en ukrudtshæmmende fiberdug og et lag stenmel.

Jeg kan selv udføre arbejdet. Og samtidig spare 40.000.

Bum.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar