torsdag den 29. marts 2018

Flytter på kollegium

Så flytter Mutti sgu på kollegium. 12 kvadratmeter overdådig studiebolig med fælleskøkken. Og fælles køkkenhave og eget fodboldhold og vaskemaskine i kælderen. 

Henne i Lyngby.

Ung med de unge, you know.

Indtil jeg atter suser hjem til mageligheden i min forstadsvilla på lørdag.

Nu tænker den kvikke bloglæser nok, at det er en kort lille motherfucker af en uddannelse, der sådan kan gennemføres på knap to døgn. Og så i påsken.

Men jeg kan allerede nu afsløre, at det ikke er mig, der er den studerende. Og at støvede bøger kommer til at fylde meget lidt under mit ophold (HA! Gotcha!).

Det er selvfølgelig Barn 2 eller Sønnike, der skal forkæles med et besøg af mor.

Han læser kemisk og biokemisk teknologi på DTU, og jeg aner stadig ikke, hvordan så naturfagligt et barn virkelig kan være et resultat af MIN reproduktion. 

Nå, men sådan er det altså. Og Danmark har brug for unge kvinder og mænd som ham, så det er vel okay.

Jeg regner med, at han glæder sig til mit besøg. For selv om han nærmer sig den svimlende alder af 23, er han ikke bleg for somme tider at erkende, at han kan være lidt morsyg, haha.

Og han får i hvert fald gjort rent på sit værelse, inden Mutti kommer sejlende (så meget har jeg sat mig i respekt). Det kan det sgu nok også trænge til.

Jeg glæder mig også. 

Mest til at være lidt sammen med ham. Sådan på tomandshånd. Det kan være en sjælden luksus at være alene med et enkelt stykke afkom, når man har ynglet fire gange.

Men også til at tjekke hans hylde i køleskabet ud. Sidst jeg var der, var hylden tom. Når man lige ser bort fra en etkilospakning med skrigrød trestjernet salami. 

Meget ambitiøst sådan at sætte sig for at indtage et helt kilo salami inden udløbsdatoen, når man er en husholdning på én. Til gengæld har den nok været billig. (Og her synes hans gamle folkeskolelærermor, at det er megasundt, at drengen prøver at leve lidt spartansk, så han ved, hvad det vil sige, inden han om få år formentlig vil tjene kassen som kemiingeniør. Fantastisk læring der!)

Nu vil jeg til gengæld begynde at gøre mig klar til afrejse. Der er lige lidt praktisk at ordne inden da.

Hav nu et par skønne påskedage. Og så høres vi måske snart ved igen.

Ciao 💖

Ingen kommentarer:

Send en kommentar