mandag den 9. januar 2017

Min datter er blevet gal

Hestegal.

Det bliver jeg sgu også snart. Bare ikke på nær så hestekærlig en måde.

Fuck altså.

Barnet begyndte at gå til ridning for fem måneder siden, og allerede nu er jeg ved at blive skør i hovedet af at høre om heste i hvertandet vågne øjeblik:

ridejakker, hjelme, støvler, handsker, grimer, dækkener, træktove, hesteyoutubere, rideskoler, springkonkurrencer, halvpart ...

Øh ... halvpart? tænkte jeg første gang.

De andre termer var jeg nogenlunde med på, men "halvpart" var en ny glose i mit vokabularium. I hvert fald i relation til heste.

Se, sagen er nemlig den, at jeg er bange for de fleste dyr. I særdeleshed fugle ganske vist. Men heste er også ret frygtindgydende.

Derfor har jeg aldrig interesseret mig en skid for disse væsener og heller ikke for de begreber, der forbindes med dem.

Som for eksempel "halvpart".

Couldn't care less.

Nu er jeg klogere. Og en pæn del mere forarget. For nu skal du høre:

I min optik signalerer ordet halvpart, at man ejer den ene af to andele. I dette tilfælde altså halvdelen af en hest.

Right?

Wrong!

At have halvpart betyder i hesteuniverset, at man betaler et eller andet månedligt beløb på typisk 300-400 kroner til en person, der ejer en hest. Og formedelst dette ret høje beløb forpligter man sig til at passe hesten en til flere gange om ugen.

Det vil sige muge ud, skifte halm og hø, fodre, spule, rense hove, strigle og alle mulige andre forefaldende praktiske gøremål.

Til gengæld får man lov at ride en tur på kræet, når man er der.

Man betaler altså 4000-5000 gode danske kroner om året for at leje en hest og samtidig forpligte sig til at gøre en helvedes masse arbejde.

Af hesten selv kommer man ikke til at eje så meget som et kønshår.

Det er pissesmart. 

Hesteejeren får andre til at knokle og samtidig betale for det. Og kunder har man nok af, for der er masser af små piger, der brændende ønsker sig at komme tæt på en hest, men ikke må få en selv.

Dem kan man passende udnytte.

Tænker på, om man eventuelt kan benytte samme princip på andre områder.

Jeg har for eksempel en have. En dejlig stor, arbejdskrævende en. Og man kunne jo forestille sig, at der sad nogen i en lejlighed inde i byen, som savnede sådan en motherfucker, men ikke havde råd til en kolonihave ...

HEHE 😈

Nå, men jeg vil sove lidt. Jeg er hjemme fra skole i dag. Syg. Slap og slatten.

Take care now.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar