onsdag den 10. august 2016

Lortekultur

Jeg har hørt om en dreng.

Han er en sød dreng på cirka 11. Og han kommer fra Congo.

Han bor hos sin moster her i Danmark.

"Måske er hans forældre døde," tænkte jeg, da jeg hørte det med mosteren. For efter danske standarder er det lidt usædvanligt, at børn bor hos deres mostre.

Men det er de ikke. Døde altså. I hvert fald ikke hans mor. 

Hun bor nemlig i Norge.

"Nå," tænkte jeg så, da jeg hørte det med moren. "Så flytter drengen nok snart op til mor."

Men det gør drengen ikke.

For mor har fundet sig en ny mand i Norge. Og fået sig et par nye børn. 

Og her kommer så den oplysning, der får min kæde til at hoppe FULDSTÆNDIG AF:

Det er åbenbart congolesisk skik, at man ikke bringer "gamle" børn med sig ind i et nyt forhold.

Så den søde og stadig ret lille dreng er ikke velkommen hos sin mor og hendes nye familie i Norge. 

Han dur ikke, med andre ord. Han er forvist. Kasseret. Til fordel for sine halvsøskende.

Derfor er han blevet parkeret hos moster.

Og moster har fået sig et barn at forsørge, som hun ikke lige havde kalkuleret med.

Øh ... og hvis jeg lige må have lov:

Hvad FANDEN I HELVEDE er det for en ondskabsinficeret LORTEkultur, der udsætter uskyldige mindreårige børn for den slags?!

Det er kraftedeme en ommer, Congo!

Bum!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar