søndag den 22. september 2013

Ved godt, der er penge i det, men ...

Har lige været en tur ovre omkring bloglovin.com. 

Ikke for at stive egoet af: Jeg har kun fire followers derovre. Hvoraf den ene tilfældigvis er mig selv (fylder dermed for en gangs skyld en hel del i en statistik, haha).

Men derimod for bare at snuse lidt. For at se, om jeg mon går glip af noget vigtigt, som andre bloggere har på hjerte. 

Klikkede på "Personal" under "Popular Posts," da jeg formodede, at jeg her ville møde den slags blogs, jeg foretrækker. Altså den slags, hvor man fornemmer, at der sidder et rigtigt menneske bag skærmen. Et menneske med følelser, glæder og bekymringer, med både succeser og småkiks i hverdagen. Med lidenskab. Som forstår at udtrykke sig personligt og vedkommende og formår at forføre mig ind i sit univers ved at lade mig fornemme, hvem hun er.

Et menneske, som har noget ægte på hjerte, elsker at skrive og får mig til at mærke en glød.

Og kan hun samtidig gøre det med humor og et anstrøg af selvironi, er jeg solgt.

Yep.

Så jeg scrollede håbefuldt ned gennem listen ... og fandt ... den ene ligegyldige, indholdsløse, upersonlige reklamesøjle efter den anden :-(

Læbestift, neglelak, tasker, tøj, shopping. Typiske kvindeprodukter og -temaer, som bloggeren tydeligvis tjener penge på at skrive om. Fuck, hvor uinteressant og skuffende! Vil jeg have reklamer, tænder jeg sgudda for TV2 eller køber Alt For Damerne. Eller også sætter jeg mig ned på rutebilstationen og studerer bybusser.

Det er grunden til, kære læser, at du ALDRIG vil finde reklamer på min blog. Mine indlæg er oprigtige. De er ikke styret af økonomi. De er styret af en hengivenhed til det at skrive og et ønske om at formidle nogle budskaber, som jeg finder vigtige. Eller somme tider bare et ønske om at være fjollet. Eller provokerende. Eller lesbisk. Tit lesbisk faktisk.

Men de er i hvert fald ikke styret af et ønske om at få dig til at fiske dankortet op af lommen og brænde det varmt.

For jeg er ikke til salg.

Bum.

6 kommentarer:

  1. Yeah! Osse derfor er jeg fan af din blog : )
    Skriger snart hvis jeg skal læse om flere der har været til homesale-tamtam/fået gratis saft/tester al muuuuligt pis. Kors det er kedeligt at læse om - og deres blogs mister troværdighed i mine øjne. Big time.
    Og ja ja - jeg kan bare springe over. Og det gør jeg så osse. Men ikke her - for der er sgu da noget power og passion.
    Hurra!
    Kh. Sofie

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih, hvor er det sødt af dig at skrive sådan, Sofie. Sådan en kommentar kan jeg jo leve højt på længe. Tusind tak :-)

      Slet
  2. Hej du, rigtig dejlig blog!
    Jeg er ved at starte min egen op - og ja jeg håber virkelig at kunne bidrage med oprigtige indlæg. Det er jo for pokker det der er kernen, at være sig selv?
    (Nu må vi se, om det blot er endnu et af mine projekter, som aldrig kommer videre :) )
    Jeg vil helt sikkert snuse lidt mere rundt på din blog :)

    - Elgen (www.elgpaaafveje.blogspot.dk)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Elg :-)

      Mange tak for dine pæne ord om mine skriverier! Og velkommen i bloggerland for dælen!!

      Jeg har lige lagt vejen forbi din. Du skriver godt. Bliv endelig ved med det.

      Hav nu en super dag, og så "ses" vi forhåbentlig igen ;-)

      De bedste hilsener herfra

      Slet
  3. Amen. Sponsoreret indlæg og spa-pr events. Jeg brækker mig. Så dette på en tilfældig teenblog "mangler du en ny vaskemaskine eller opvaskemaskine? Så prøv dette firma" - vi taler om en 'forfatter' på 16 med jævnaldrende læsere.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hey Rikke

      Tak for din kommentar. Det er skønt, at jeg ikke er den eneste, der lider af reklametræthed ;-)

      Og ja, dit eksempel er sgudda helt hen i vejret altså!

      God weekend herfra

      Slet